Wymagania
Zaczynając pracę z projektem pamiętaj, że lakier nakładany jest metodą sitodruku przez co posiada pewne ograniczenia techniczne. Wybierając elementy projektu (np. logo, nazwisko), które mają być uszlachetnione lakierem uwzględnij wymagania:
- najmniejszy element nie może być mniejszy niż 0,4mm;
- odstęp między elementami nie mniejszy niż (0,5mm);
- wielkość tekstu nie mniejsza niż 14pkt;
- możliwe jest przesunięcie względem druku o 0,3mm Uwaga: Na tych samych elementach pracy nie można stosować jednocześnie lakieru wybiórczego UV i hotstampingu. Prosimy o niestosowanie takiego połączenia. Tego rodzaju projekty będą przez nas odrzucane.
Przygotowanie pracy w programach wektorowych (Corel, Illustrator)
1. W programie do grafiki wektorowej (Corel lub Illustrator) utwórz dokument o pożądanych wymiarach wraz ze spadami po 2mm.
2. Utwórz swój projekt graficzny pamiętając o podstawowych zasadach przygotowania pliku do druku (tryb CMYK, spady, bezpieczne marginesy)
3. Teraz stworzysz maskę lakierowania. W tym celu skopiuj elementy projektu mające być lakierowane i wklej w tym samym miejscu na następnej stronie/obszarze roboczym tak aby zachować spasowanie.
4. Maska lakierowania ma być jednolicie czarna. Usuń cienie i przejścia tonalne itp. (jeśli są zastosowane) a następnie nadaj dla wypełnienia i obrysu kolor K=100% (C=0 M=0 Y=0 K=100)
5. Gotowy projekt możesz przesłać do nas jako plik otwarty Ai lub CDR zachowując porządek stron/obszarów roboczych (osobno projekt do druku, osobno maska lakieru). Preferujemy jednak pliki w formacie PDF. Zalecane jest wyeksportowanie pliku do formatu PDF i zapisanie go jako wielostronicowy PDF w trybie zgodności Acrobat 4 (PDF 1.3) bez profilów kolorystycznych. Koniecznie zachowaj kolejność stron: str.1 druk CMYK awers
str. 2 druk CMYK rewers
str. 3 lakier UV awers
str. 4 lakier UV rewers
Jeśli zamawiasz druk jednostronny lub np. lakierowanie tylko na rewers itp. wstaw w odpowiednim miejscu pustą stronę tak aby PDF zawsze miał cztery strony.
Przygotowanie pracy w Adobe Photoshop
1. Utwórz swój projekt graficzny pamiętając o podstawowych zasadach przygotowania pliku do druku (tryb CMYK, spady, bezpieczne marginesy)
2. Najlepszą jakość uzyskasz z grafiki wektorowej, jeśli jednak pracujesz w Photoshop zasady są podobne jak w programach wektorowych, z tym że maskę na lakier umieszczamy w osobnym dokumencie i zamieniamy ją na bitmapę o głębi jednobitowej.
a). W tym celu wybierz: Obraz > Tryb > Szarości i kliknij OK aby usunąć informacje o kolorze.
b). Teraz wybierz: Obraz > Tryb > Bitmapa i kliknij OK aby spłaszczyć warstwy. W oknie dialogowym wpisz: wyjście: 300 piks/cal, metoda: próg 50%
c). Na koniec wciśnij CTRL+SHIFT+S by zapisać jako TIFF bez kompresji obrazu.